Од 1. септембра важиће нови ценовник превоза путника у унутрашњем железничком саобраћају, а уводе се и новине у начину наплате, саопштио је Србијавоз. Тако ће карта за „Соко“ на релацији Београд-Нови Сад коштати 661 динар ако се купи онлајн, односно 734 динара ако се купи на благајни или картомату. На повратне карте у оба случаја важиће попуст од 20 посто.
Важећи ценовник примењује се већ три године, и у том периоду је, како се наводи, дошло до значајних измена тржишних услова, пре свега повећане цене енергената и резервних делова, те је донета одлука о корекцији цена која ступа на снагу за неколико дана. Новина је већи попуст на онлајн куповину карата – путем мобилне апликације и вeб-сajta srbijavoz.rs, у висини од 10 одсто, који се уводи са циљем да се, како се истиче у саопштењу – путници мотивишу да своје карте купују унапред и онлајн.
„Конкретно, за путнике то значи да ће, на примеру неких од најфреквентнијих линија, цена карте другог разреда за регио воз између Београда и Новог Сада, купљене преко мобилне апликације, уместо досадашњих 373 динара, коштати 445 динара, а цена карте другог разреда за регио воз између Београда и Ужица, купљене преко мобилне апликације, уместо досадашњих 730 динара, од септембра коштати 864 динара“, наводи Србијавоз.
Компанија истиче да знатно повећање броја путника доводи и до све учесталије појаве да путници у возове улазе без претходно купљене карте, те исту купују код кондуктера, „што даље доводи до отежаног управљања капацитетима, гужви и негативног ефекта на комфор путника“ наводи се у тексту портала Н1.
„Додатно, до септембра ће бити постављени нови картомати на преко 20 станица у Србији. Након тога, за путнике који се укрцају у воз без карте, уз редовну цену карте биће наплаћена накнада за издавање карте у возу, у износу од 500 динара. Ова накнада неће се примењивати за путнике који путовање започињу на станици у којој не постоје путничке благајне или картомати“, објашњавају из државног предузећа.
„Очекујемо да ефекти ових измена допринесу континуираном подизању квалитета наших услуга и побољшању корисничког искуства путника. Наглашавамо да, и након ових корекција цена, железнички превоз остаје значајно повољнији у односу на друмски превоз“, навели су из Србијавоза, пише портал Нова економија.
Подела предузећа „Железнице Србије“
Влада Србије је 2. јула 2015. донела одлуку о статусној промени „Железница Србије“, издвајања уз оснивање нових акционарских друштава – „Инфраструктура железнице Србије“, „Србија воз“ и „Србија Карго“.
Од 10. августа, када је Агенција за привредне регистре донела решење о упису у регистар новоформираних Друштава, српске железнице наставиле су да постоје као четири акционарска друштва: Друштво “Железнице Србије” ад, Друштво за управљање железничком инфраструктуром „Инфраструктура железнице Србије“, Друштво за железнички превоз робе „Србија карго“ и Друштво за железнички превоз путника „Србија воз“.
Након издвајања три новоформирана железничка друштва, „Железнице Србије“ ад нису промениле свој правни и пословни субјективитет (непромењен ПИБ и матични број), али су промениле делатност.
Делатности Друштва “Железнице Србије” ад су: Инжењерске делатности и техничко саветовање, консултантске делатности у области информационе технологије и остале услуге информационе технологије, куповина и продаја властитих некретнина, као и изнајмљивање властитих или изнајмљених некретнина и управљање њима, рачуноводствени, књиговодствени и ревизорски послови, пореско саветовање, техничко испитивање и анализе, изнајмљивање и лизинг осталих машина, опреме иматеријалних добара, делатност музеја, галерија и збирки.
Друштво може да обавља и све друге делатности, послове и услуге у унутрашњем и спољнотрговинском промету, дозвољене законом, уз сагласност Оснивача, наводи се на званичном сајту предузећа.
Извор: Н1, Нова економија